TRV:00661: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Consolidated version of TSI SRT 2019) |
(Rettet kravlokasjon til aktuelt avsnitt.) |
||
Linje 17: | Linje 17: | ||
|Status=Gjeldende | |Status=Gjeldende | ||
|Banedataobjekt= | |Banedataobjekt= | ||
|Kravlokasjon=[ | |Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Seksjonering av kontaktledning]] | ||
}} | }} | ||
[https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/tunnelsikkerhet#seksjonering_av_kontaktledning For ytterligere beskrivelse se veileder for tunnelsikkerhet.] | [https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/tunnelsikkerhet#seksjonering_av_kontaktledning For ytterligere beskrivelse se veileder for tunnelsikkerhet.] |
Sideversjonen fra 9. feb. 2022 kl. 12:08
ID | TRV:00661 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 11 |
Vedlegg | |
Kravtype | Funksjonskrav, Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Seksjonering av kontaktledning: Systemet som forsyner toget med trekkraft i tunneler kan være delt opp i seksjoner. I slike tilfeller skal det være mulig å koble ut hver seksjon av kontaktledningen, enten lokalt eller ved fjernstyring.
TSI SRT 2014:
a) Systemet for forsyning av kjørestrøm i tunneler skal inndeles i seksjoner på høyst 5 km hver. Denne spesifikasjonen får anvendelse bare dersom signalsystemet tillater at det er mer enn ett tog på hvert spor i tunnelen samtidig. |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | Overordnet krav |
Kravhensikt |
|
Relatert krav | |
Opprettet | |
Referanse | TSI SRT 2019 4.2.2.1 a) og b). |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Seksjonering av kontaktledning
|
For ytterligere beskrivelse se veileder for tunnelsikkerhet.