TRV:02686: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Fjernet bokstavnummerering) |
(Tilføyd kravhensikt) |
||
Linje 4: | Linje 4: | ||
|Kapittel=6 | |Kapittel=6 | ||
|Vedlegg= | |Vedlegg= | ||
|kravtype=Sikkerhetskrav | |||
|Kravtekst=<onlyinclude>Oppkjørsbjelke skal ikke monteres i spor med mindre skinneprofil enn 49E1. I spor med mindre skinneprofil må beskyttelse tilordnes med hjelp av tilpasset trekonstruksjon (”oppkjørsplanke”).</onlyinclude> | |Kravtekst=<onlyinclude>Oppkjørsbjelke skal ikke monteres i spor med mindre skinneprofil enn 49E1. I spor med mindre skinneprofil må beskyttelse tilordnes med hjelp av tilpasset trekonstruksjon (”oppkjørsplanke”).</onlyinclude> | ||
|Grafikkvisning= | |Grafikkvisning= | ||
|Kravhensikt= | |Kravhensikt=Kravet skal sikre at topp av oppkjørsbjelke ikke blir liggende så høyt over skinnetopp at det blir fare for sammenstøt mellom oppkjørsbjelke og plog/andre objekter på tog. | ||
|Endringsartikler= | |Endringsartikler= | ||
|Relatert krav= | |Relatert krav= |
Siste sideversjon per 21. jul. 2023 kl. 09:23
ID | TRV:02686 |
---|---|
Bok | 530 |
Kapittel | 6 |
Vedlegg | |
Kravtype | Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Oppkjørsbjelke skal ikke monteres i spor med mindre skinneprofil enn 49E1. I spor med mindre skinneprofil må beskyttelse tilordnes med hjelp av tilpasset trekonstruksjon (”oppkjørsplanke”). |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Kravet skal sikre at topp av oppkjørsbjelke ikke blir liggende så høyt over skinnetopp at det blir fare for sammenstøt mellom oppkjørsbjelke og plog/andre objekter på tog.
|
Relatert krav | |
Opprettet | |
Referanse | |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | |
Kravlokasjon | Kravlokasjon
|