TRV:04952: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Kun endret formatering.) |
(Kun endret formatering.) |
||
Linje 4: | Linje 4: | ||
|Kapittel=5 | |Kapittel=5 | ||
|Vedlegg= | |Vedlegg= | ||
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Akselerasjons- og bremsekrefter''' skal beregnes iht. NS-EN 1991-2:2003+NA:2010, punkt 6.5.3. | |Kravtekst=<onlyinclude>'''Akselerasjons- og bremsekrefter''' skal beregnes iht. NS-EN 1991-2:2003+NA:2010, punkt 6.5.3. <br><br> | ||
{{lærebokstoff|De karakteristiske verdiene angitt i NS-EN 1991-2:2003+NA:2010, Punkt 6.5.3 er anvendelige for alle typer sporkonstruksjoner, enten lange sveiste skinner eller laskede skinner, og med eller uten glideskjøter.<br><br> | {{lærebokstoff|De karakteristiske verdiene angitt i NS-EN 1991-2:2003+NA:2010, Punkt 6.5.3 er anvendelige for alle typer sporkonstruksjoner, enten lange sveiste skinner eller laskede skinner, og med eller uten glideskjøter.<br><br> | ||
α-faktor velges iht. [[TRV:04917]], [[TRV:04922]] og [[TRV:04923]].<br><br> | α-faktor velges iht. [[TRV:04917]], [[TRV:04922]] og [[TRV:04923]].<br><br> |
Sideversjonen fra 3. okt. 2024 kl. 08:34
ID | TRV:04952 |
---|---|
Bok | 525 |
Kapittel | 5 |
Vedlegg | |
Kravtype | |
Kravtekst | Akselerasjons- og bremsekrefter skal beregnes iht. NS-EN 1991-2:2003+NA:2010, punkt 6.5.3. De karakteristiske verdiene angitt i NS-EN 1991-2:2003+NA:2010, Punkt 6.5.3 er anvendelige for alle typer sporkonstruksjoner, enten lange sveiste skinner eller laskede skinner, og med eller uten glideskjøter.
Akselerasjons- og bremsekrefter kombineres med de korresponderende vertikale laster inkludert tillegg dynamisk faktor, men det regnes ikke med tillegg fra dynamisk faktor på akselerasjons- og bremsekrefter. |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt |
|
Relatert krav | |
Opprettet | |
Referanse | |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | |
Kravlokasjon | Kravlokasjon
|