532 2015 Endringsartikkel 1043: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(endret kategori)
m (endret kategori)
 
Linje 68: Linje 68:
== Konklusjon ==
== Konklusjon ==
Endringen gjennomføres
Endringen gjennomføres
[[Kategori:Godkjente endringsartikler]]
[[Kategori:Behandlede endringsartikler]]


-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --
-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --

Siste sideversjon per 26. jan. 2015 kl. 08:11

Endringsinformasjon

EndringsID 1043
Forslagsdato 13.01.2015
Forslagsstiller Frode Teigen
Klassifisering Kravendring
Bok 532 Overbygning, vedlikehold
Kapittel Sporveksler
Avsnitt 2.3.1 Skinnekryss
Forslagstekst I ny TSI Infrastruktur stilles det krav til umiddelbare grenseverdier i sporveksler. Bl.annet følgende krav:

e) Minimum flangeway width: 38 mm. (f) Minimum flangeway depth: 40 mm.

Disse grenseverdiene stilles det ikke direkte krav til i TRV. Foreslår derfor å endre følgende krav;

d) sporrillene skal være fri for hindringer

til:

d) sporrillene skal være fri for hindringer, minimum rillebredde 38 mm og minimum rillehøyde 40 mm.

Referansedokumenter

Vurdering av endringen

R - pålitelighet

Øker påliteligheten til sporvekselen kan gjennomkjøres uten hindringer.

A - tilgjengelighet

Øker tilgjengeligheten.

M - vedlikeholdbarhet

Ingen innvirkning.

S - sikkerhet

Øker sikkerheten mot avsporing.

L - levetid

Ingen innvirkning.

Ø - økonomi

Krever mer kontroll/ettersyn.

K - kapasitet

Ingen innvirkning.

Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen

Høringskommentarer

Innstilling fra fagansvarlig

Anbefales.

Behandling i godkjenningsrådet

Trafikk

ok

Prosjekter

ok

Infrastruktureier

OK

Teknologi

ok

Konklusjon

Endringen gjennomføres

-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --