TRV:00567: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Rettet utførelseskrav mhp. gallopperende ledning iht. 540 2020 Endringsartikkel 1721)
(Lagt til kravlokasjon)
Linje 3: Linje 3:
|bok=540
|bok=540
|Kapittel=6
|Kapittel=6
|Sikkerhetskrav=Nei
|Vedlegg=
|kravtype=Utførelseskrav
|kravtype=Utførelseskrav
|Kravtekst=<onlyinclude>b) '''Maksimal spennlengde:''' Spennlengder skal ikke overskride maksimale verdier angitt i [[Kontaktledning/Prosjektering_og_Bygging/Mekanisk_utforming#label-tab:Spennlengder|Tabell: Spennlengder]] og tilhørende tegninger.
|Kravtekst=<onlyinclude>b) '''Maksimal spennlengde:''' Spennlengder skal ikke overskride maksimale verdier angitt i [[Kontaktledning/Prosjektering_og_Bygging/Mekanisk_utforming#label-tab:Spennlengder|Tabell: Spennlengder]] og tilhørende tegninger.
Linje 14: Linje 14:
|Status=Gjeldende
|Status=Gjeldende
|Banedataobjekt=
|Banedataobjekt=
|Kravlokasjon=
|Kravlokasjon=[{{fullurl:540/6|#:~:text=TRV:00567}} Ledningsføring, Sikksakk og spennlengder]
|Sikkerhetskrav=Nei
}}
}}

Sideversjonen fra 30. sep. 2020 kl. 13:46

ID TRV:00567
Bok 540
Kapittel 6
Vedlegg
Kravtype Utførelseskrav
Kravtekst [[Kravtekst::b) Maksimal spennlengde: Spennlengder skal ikke overskride maksimale verdier angitt i Tabell: Spennlengder og tilhørende tegninger.
  1. Unntak: For S20 kan maksimal spennlengde etter beregning økes til maksimalt 75 m.
  2. Utførelse: På lange rette strekninger og lange kontaktledningsparter i tunnel skal minimum hver sjette spennlengdene i ledningsparten ha avvikende lengde fra resten av spennlengdene på mellom 10 % og 15 % for å unngå galopperende ledning (resonans).]]
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt
Relatert krav
Opprettet
Referanse Kilde for Utførelse: Lærebok "Contact lines for electric railways"; Kiessling et. al.
Status Gjeldende
Banedataobjekt
Kravlokasjon Ledningsføring, Sikksakk og spennlengder