540 2015 Endringsartikkel 1274

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Sideversjon per 29. jan. 2016 kl. 08:08 av Biol (diskusjon | bidrag) (→‎Konklusjon: Endret status til behandlede endringsartikler)

(diff) ← Eldre sideversjon | Godkjent sideversjon (diff) | Nåværende sideversjon (diff) | Nyere sideversjon → (diff)

Endringsinformasjon

EndringsID 1274
Forslagsdato 11.12.2015
Forslagsstiller Øyvind Stensby
Klassifisering Kravendring
Bok 540 Kontaktledning, prosjektering
Kapittel 8: Mate-, forsterknings- og forbigangsledning
Avsnitt 3.2 Fremføring, forlegning og tilkobling
Forslagstekst Følgeendring etter revisjon av 510/6 - Jording og returkrets

Følgende forhold behandles i 510/6 - Jording og returkrets, og bør fjernes herfra:

"Ved fremføring av forsterkningsleder og returleder/gjennomgående jordleder på samme masterekke: Isolatorbeslag skal tilkobles gjennomgående jordleder/returleder som forbindes til skinnegang med maks 1 km mellomrom koordinert med signalanlegget."

og

"Mateledning uten jordleder/returleder: Ved masterekke nært til skinnegangen skal isolatorbeslagene jordes direkte til skinnestreng eller til samlejord. Ved masterekke fjernt fra skinnegangen skal egne jordingselektroder anordnes."

Referansedokumenter

Vurdering av endringen

R - pålitelighet

Kravet er flytte og behndlet i Felles elektro.

A - tilgjengelighet

Se tekst for R - pålitelighet.

M - vedlikeholdbarhet

Se tekst for R - pålitelighet.

S - sikkerhet

Se tekst for R - pålitelighet.

L - levetid

Se tekst for R - pålitelighet.

Ø - økonomi

Se tekst for R - pålitelighet.

K - kapasitet

Se tekst for R - pålitelighet.

Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen

Høringskommentarer

Innstilling fra fagansvarlig

Fjernet teksten som foreslått i Endringsforslaget otg tilført følgende tekst for henvisning til krav stilt andre steder i Teknisk regelverk. Isolatorbeslag skal tilkobles i henhold til krav stilt i Felles elektro--Bjørn Ivar Olsen (diskusjon) 15. des. 2015 kl. 09:28 (CET)

Behandling i godkjenningsrådet

Trafikk

OK

Prosjekter

OK

Infrastruktureier

OK

Teknologi

OK

Konklusjon

Endringen gjennomføres