540 2019 Endringsartikkel 2452

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Sideversjon per 22. nov. 2019 kl. 11:55 av Biol (diskusjon | bidrag) (Lagt til avsnitt - Beskrivelse av endringen)

Endringsinformasjon

EndringsID 2452
Forslagsdato 26.09.2019
Forslagsstiller Anders Roberg
Klassifisering Kravendring
Bok 540 Kontaktledning, prosjektering og bygging
Kapittel 7 seksjonering
Avsnitt 4.2.2
Forslagstekst 3. Utførelse: Avstand «a+b+a» mellom innkjørstoppskilt og stoppskilt (grense for skifting) skal koordineres med signalanlegget slik at avstand «a» mellom innerste mast for seksjonsutligger (Mn+m) og stoppskilt blir > 10 m.

4. Verifikasjon: Avstand «c» mellom innkjørstoppskilt og innkjørtogveiens første sentralstilte, motrettede sporveksel skal verifiseres å være i samsvar med avstandskrav gitt i «Engineering Guidelines» (ERTMS) som angir ≥ 400 m.

Referansedokumenter

Beskrivelse av endringen

Vurdering av endringen

R - pålitelighet

A - tilgjengelighet

M - vedlikeholdbarhet

S - sikkerhet

L - levetid og kapasitet

Ø - økonomi

K - klima og miljø

Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen

Høringskommentarer

Innstilling fra fagansvarlig

Behandling i godkjenningsrådet

Trafikk

Prosjekter

Infrastruktureier

Teknologi

Konklusjon

Endringen gjennomføres/forkastes

-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --