540 2019 Endringsartikkel 2452
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Sideversjon per 22. nov. 2019 kl. 11:55 av Biol (diskusjon | bidrag) (Lagt til avsnitt - Beskrivelse av endringen)
Endringsinformasjon
EndringsID | 2452 |
Forslagsdato | 26.09.2019 |
Forslagsstiller | Anders Roberg |
Klassifisering | Kravendring |
Bok | 540 Kontaktledning, prosjektering og bygging |
Kapittel | 7 seksjonering |
Avsnitt | 4.2.2 |
Forslagstekst | 3. Utførelse: Avstand «a+b+a» mellom innkjørstoppskilt og stoppskilt (grense for skifting) skal koordineres med signalanlegget slik at avstand «a» mellom innerste mast for seksjonsutligger (Mn+m) og stoppskilt blir > 10 m.
4. Verifikasjon: Avstand «c» mellom innkjørstoppskilt og innkjørtogveiens første sentralstilte, motrettede sporveksel skal verifiseres å være i samsvar med avstandskrav gitt i «Engineering Guidelines» (ERTMS) som angir ≥ 400 m. |
Referansedokumenter |
Beskrivelse av endringen
Vurdering av endringen
R - pålitelighet
A - tilgjengelighet
M - vedlikeholdbarhet
S - sikkerhet
L - levetid og kapasitet
Ø - økonomi
K - klima og miljø
Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
Høringskommentarer
Innstilling fra fagansvarlig
Behandling i godkjenningsrådet
Trafikk
Prosjekter
Infrastruktureier
Teknologi
Konklusjon
Endringen gjennomføres/forkastes
-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --