TRV:00115: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Feil - ufullstendig setning. Må være 50 % av noe.) |
(TRV 2.0) |
||
Linje 17: | Linje 17: | ||
|Opprettet= | |Opprettet= | ||
|Referanse={{Statens vegvesen håndbok R761, Prosesskode - 1}} prosess 33.4. | |Referanse={{Statens vegvesen håndbok R761, Prosesskode - 1}} prosess 33.4. | ||
[https://proing.banenor.no/wiki/_media/veiledere/20180273-01-r_rev01_rapport_ngi_bergsikring_etter_q_systemet.pdf NGI-rapport: Bergsikring etter Q-systemet i jernbanetunneler]. | |||
Sprøytebetongtykkelse 10 cm innført i regelverksversjonen av 13.09.2018, ref. [https://trv.banenor.no/wiki/521_2018_Endringsartikkel_1925 Endringsartikkel 1925] | |||
|Status=Gjeldende | |Status=Gjeldende | ||
|Banedataobjekt=Tunnel | |Banedataobjekt=Tunnel |
Sideversjonen fra 14. des. 2022 kl. 11:18
ID | TRV:00115 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 9 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utførelseskrav |
Kravtekst | Sprøytebetong: For krav til sprøytebetong til stabilitetssikring, se Statens vegvesen håndbok R761, Prosesskode - 1 prosess 33.4.
Før påføring av sprøytebetong bør prosjektering av jordingsanlegget kontrolleres i tilfelle det er noe som skal jordes.
|
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt |
|
Relatert krav | |
Opprettet | |
Referanse | Statens vegvesen håndbok R761, Prosesskode - 1 prosess 33.4.
NGI-rapport: Bergsikring etter Q-systemet i jernbanetunneler. Sprøytebetongtykkelse 10 cm innført i regelverksversjonen av 13.09.2018, ref. Endringsartikkel 1925 |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | Tunnel |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Tunneldriving og stabilitetssikring#Stabilitetssikring
|