540 2019 Endringsartikkel 2452: Forskjell mellom sideversjoner
(Lagt til avsnitt - Beskrivelse av endringen) |
(→Beskrivelse av endringen: Kort beskrivelse av endringen tilført) |
||
Linje 23: | Linje 23: | ||
|} | |} | ||
= Beskrivelse av endringen = | = Beskrivelse av endringen = | ||
Punkt 3. i forslagsstillers endringsforlag blir behandlet i [[540_2019_Endringsartikkel_2445|540 2019 Endringsartikkel 2445]]. | |||
Gjelder avstandskrav mellom slignal/skilt og kontaktledningsmast. | |||
Punkt 4. i forslagsstillers endringsforlag må samordnes med fagansvarlig Signal og sendes på høring før endringen kan behandles i godkjenningsrådet. Dette handler om at krav må være samstente på tvers av fagområder. | |||
Det er avvikende krav til avstand for skiftelengde i Tekniks regelverk, Signal og Guidelines for ERTMS | |||
= Vurdering av endringen = | = Vurdering av endringen = | ||
== R - pålitelighet == | == R - pålitelighet == |
Sideversjonen fra 22. nov. 2019 kl. 13:41
Endringsinformasjon
EndringsID | 2452 |
Forslagsdato | 26.09.2019 |
Forslagsstiller | Anders Roberg |
Klassifisering | Kravendring |
Bok | 540 Kontaktledning, prosjektering og bygging |
Kapittel | 7 seksjonering |
Avsnitt | 4.2.2 |
Forslagstekst | 3. Utførelse: Avstand «a+b+a» mellom innkjørstoppskilt og stoppskilt (grense for skifting) skal koordineres med signalanlegget slik at avstand «a» mellom innerste mast for seksjonsutligger (Mn+m) og stoppskilt blir > 10 m.
4. Verifikasjon: Avstand «c» mellom innkjørstoppskilt og innkjørtogveiens første sentralstilte, motrettede sporveksel skal verifiseres å være i samsvar med avstandskrav gitt i «Engineering Guidelines» (ERTMS) som angir ≥ 400 m. |
Referansedokumenter |
Beskrivelse av endringen
Punkt 3. i forslagsstillers endringsforlag blir behandlet i 540 2019 Endringsartikkel 2445. Gjelder avstandskrav mellom slignal/skilt og kontaktledningsmast.
Punkt 4. i forslagsstillers endringsforlag må samordnes med fagansvarlig Signal og sendes på høring før endringen kan behandles i godkjenningsrådet. Dette handler om at krav må være samstente på tvers av fagområder. Det er avvikende krav til avstand for skiftelengde i Tekniks regelverk, Signal og Guidelines for ERTMS
Vurdering av endringen
R - pålitelighet
A - tilgjengelighet
M - vedlikeholdbarhet
S - sikkerhet
L - levetid og kapasitet
Ø - økonomi
K - klima og miljø
Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
Høringskommentarer
Innstilling fra fagansvarlig
Behandling i godkjenningsrådet
Trafikk
Prosjekter
Infrastruktureier
Teknologi
Konklusjon
Endringen gjennomføres/forkastes
-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --