TRV:00057: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Ingen redigeringsforklaring |
(Lagt inn lenke til teknisk rapport fra NFF om kontrursprengning) |
||
(Én mellomliggende revisjon av samme bruker vises ikke) | |||
Linje 2: | Linje 2: | ||
|ID=TRV:00057 | |ID=TRV:00057 | ||
|bok=521 | |bok=521 | ||
|Kapittel= | |Kapittel=8 | ||
|Vedlegg= | |Vedlegg= | ||
|kravtype=Utformingskrav | |kravtype=Utformingskrav | ||
Linje 16: | Linje 16: | ||
|Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Tunneldriving og stabilitetssikring#Sprengning]] | |Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Tunneldriving og stabilitetssikring#Sprengning]] | ||
|Nyttige lenker=[https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/konstruksjonsprinsipp#stabilitetssikring Bane NORs veileder konstruksjonsprinsipp, kap. 3.3 Stabilitetssikring] | |Nyttige lenker=[https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/konstruksjonsprinsipp#stabilitetssikring Bane NORs veileder konstruksjonsprinsipp, kap. 3.3 Stabilitetssikring] | ||
[https://nff.no/wp-content/uploads/sites/2/2020/04/Teknisk-rapport-nr-12.pdf NFF Teknisk rapport nr. 12 Konturkvalitet i sprengte tunneler] | |||
}} | }} |
Siste sideversjon per 2. mar. 2023 kl. 13:31
ID | TRV:00057 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 8 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utformingskrav |
Kravtekst | Kontur: Sprengningen skal utføres slik at en får en jevn god kontur med minst mulig skade på gjenstående berg og lite overmasser. Kontursprengningen skal tilpasses bergforholdene. |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Forsiktig kontursprengning er viktig for kvaliteten på gjenstående berg og vil redusere omfanget av stabilitetssikring. Det vil også gi mindre overberg og bedre arbeidsmiljø på stuff. |
Endringsartikler | Endringsartikkel 519 |
Relatert krav | |
Opprettet | 2013/01/22 |
Referanse | |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | Tunnel |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Tunneldriving og stabilitetssikring#Sprengning |
Nyttige lenker | Bane NORs veileder konstruksjonsprinsipp, kap. 3.3 Stabilitetssikring
NFF Teknisk rapport nr. 12 Konturkvalitet i sprengte tunneler |