TRV:00661: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(TRV 2.0)
(endret kravehensikt)
Linje 7: Linje 7:
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Seksjonering av kontaktledning:''' Systemet som forsyner toget med trekkraft i tunneler kan være delt opp i seksjoner. I slike tilfeller skal det være mulig å koble ut hver seksjon av kontaktledningen, enten lokalt eller ved fjernstyring.</onlyinclude>
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Seksjonering av kontaktledning:''' Systemet som forsyner toget med trekkraft i tunneler kan være delt opp i seksjoner. I slike tilfeller skal det være mulig å koble ut hver seksjon av kontaktledningen, enten lokalt eller ved fjernstyring.</onlyinclude>
|Grafikkvisning=
|Grafikkvisning=
|Kravhensikt=Sikre krav som gir mulighet for seksjonering av kontaktledning.
|Kravhensikt=Sikre mulighet for at andre tog kan kjøre ut av tunnelen dersom en seksjon blir strømløs.
|Endringsartikler=[[521_2021_Endringsartikkel_2904|Endringsartikkel 2904]]
|Endringsartikler=[[521_2021_Endringsartikkel_2904|Endringsartikkel 2904]]
|Relatert krav=
|Relatert krav=

Sideversjonen fra 23. des. 2022 kl. 07:32

ID TRV:00661
Bok 521
Kapittel 10
Vedlegg
Kravtype Funksjonskrav, Sikkerhetskrav
Kravtekst Seksjonering av kontaktledning: Systemet som forsyner toget med trekkraft i tunneler kan være delt opp i seksjoner. I slike tilfeller skal det være mulig å koble ut hver seksjon av kontaktledningen, enten lokalt eller ved fjernstyring.
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt Sikre mulighet for at andre tog kan kjøre ut av tunnelen dersom en seksjon blir strømløs.
Endringsartikler Endringsartikkel 2904
Relatert krav
Opprettet 2011/01/01
Referanse TSI SRT 2019 4.2.2.1 a).
Status Gjeldende
Banedataobjekt Tunnel
Kravlokasjon Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Seksjonering av kontaktledning
Nyttige lenker Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet

Guide for the application of the SRT TSI (2023)