TRV:00661: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(TRV 2.0) |
(endret kravehensikt) |
||
Linje 7: | Linje 7: | ||
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Seksjonering av kontaktledning:''' Systemet som forsyner toget med trekkraft i tunneler kan være delt opp i seksjoner. I slike tilfeller skal det være mulig å koble ut hver seksjon av kontaktledningen, enten lokalt eller ved fjernstyring.</onlyinclude> | |Kravtekst=<onlyinclude>'''Seksjonering av kontaktledning:''' Systemet som forsyner toget med trekkraft i tunneler kan være delt opp i seksjoner. I slike tilfeller skal det være mulig å koble ut hver seksjon av kontaktledningen, enten lokalt eller ved fjernstyring.</onlyinclude> | ||
|Grafikkvisning= | |Grafikkvisning= | ||
|Kravhensikt=Sikre | |Kravhensikt=Sikre mulighet for at andre tog kan kjøre ut av tunnelen dersom en seksjon blir strømløs. | ||
|Endringsartikler=[[521_2021_Endringsartikkel_2904|Endringsartikkel 2904]] | |Endringsartikler=[[521_2021_Endringsartikkel_2904|Endringsartikkel 2904]] | ||
|Relatert krav= | |Relatert krav= |
Sideversjonen fra 23. des. 2022 kl. 07:32
ID | TRV:00661 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 10 |
Vedlegg | |
Kravtype | Funksjonskrav, Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Seksjonering av kontaktledning: Systemet som forsyner toget med trekkraft i tunneler kan være delt opp i seksjoner. I slike tilfeller skal det være mulig å koble ut hver seksjon av kontaktledningen, enten lokalt eller ved fjernstyring. |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Sikre mulighet for at andre tog kan kjøre ut av tunnelen dersom en seksjon blir strømløs. |
Endringsartikler | Endringsartikkel 2904 |
Relatert krav | |
Opprettet | 2011/01/01 |
Referanse | TSI SRT 2019 4.2.2.1 a). |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | Tunnel |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Seksjonering av kontaktledning |
Nyttige lenker | Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet |