TRV:00656: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Consolidated version of TSI SRT 2019)
(Rettet kravlokasjon til aktuelt avsnitt.)
Linje 7: Linje 7:
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Utforming av evakuerings- og redningspunkter:'''
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Utforming av evakuerings- og redningspunkter:'''


# Evakuerings- og redningspunktet skal ha vannforsyning (minst 800 l/min i to timer) like ved det stedet der toget skal stanse. Vannforsyningsmetoden skal beskrives i beredskapsplanen.
# Evakuerings- og redningspunktet skal ha vannforsyning minst 800 l/min i to timer like ved det stedet der toget skal stanse. Vannforsyningsmetoden skal beskrives i beredskapsplanen.
# Stedet der det berørte toget skal stanse skal markeres for lokomotivfører. Dette skal ikke kreve særskilt utstyr om bord (alle tog som oppfyller TSI-kravene må kunne benytte tunnelen).
# Stedet der det berørte toget skal stanse skal markeres for lokomotivfører. Dette skal ikke kreve særskilt utstyr om bord (alle tog som oppfyller TSI-kravene må kunne benytte tunnelen).
# Evakuerings- og redningspunktet skal være tilgjengelig for redningstjenestene. Det skal beskrives i beredskapsplanen hvordan redningstjenesten får tilgang til evakuerings- og redningspunktet og for plassering av utstyr.
# Evakuerings- og redningspunktet skal være tilgjengelig for redningstjenestene. Det skal beskrives i beredskapsplanen hvordan redningstjenesten får tilgang til evakuerings- og redningspunktet og for plassering av utstyr.
Linje 18: Linje 18:
|Status=Gjeldende
|Status=Gjeldende
|Banedataobjekt=
|Banedataobjekt=
|Kravlokasjon=[{{fullurl:521/11|#:~:text=TRV:00656}} Kravlokasjon]
|Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Evakuerings- og redningspunkter]]
}}
}}
[https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/tunnelsikkerhet#evakuerings-_og_redningspunkter Se veileder for tunnelsikkerhet for ytterligere beskrivelse.]
[https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/tunnelsikkerhet#evakuerings-_og_redningspunkter Se veileder for tunnelsikkerhet for ytterligere beskrivelse.]

Sideversjonen fra 9. feb. 2022 kl. 12:01

ID TRV:00656
Bok 521
Kapittel 11
Vedlegg
Kravtype Utformingskrav, Sikkerhetskrav
Kravtekst Utforming av evakuerings- og redningspunkter:
  1. Evakuerings- og redningspunktet skal ha vannforsyning på minst 800 l/min i to timer like ved det stedet der toget skal stanse. Vannforsyningsmetoden skal beskrives i beredskapsplanen.
  2. Stedet der det berørte toget skal stanse skal markeres for lokomotivfører. Dette skal ikke kreve særskilt utstyr om bord (alle tog som oppfyller TSI-kravene må kunne benytte tunnelen).
  3. Evakuerings- og redningspunktet skal være tilgjengelig for redningstjenestene. Det skal beskrives i beredskapsplanen hvordan redningstjenesten får tilgang til evakuerings- og redningspunktet og for plassering av utstyr.
  4. Det skal være mulig å stenge av og jorde kontaktledningsanlegget enten lokalt eller med fjernstyring.
Grafikkvisning
Krav følger av Overordnet krav
Kravhensikt


Relatert krav
Opprettet
Referanse TSI SRT 2019 4.2.1.7 c).
Status Gjeldende
Banedataobjekt
Kravlokasjon Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Evakuerings- og redningspunkter


Se veileder for tunnelsikkerhet for ytterligere beskrivelse.