TRV:00659: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
mIngen redigeringsforklaring |
m (trv 2.0) |
||
Linje 8: | Linje 8: | ||
|Grafikkvisning= | |Grafikkvisning= | ||
|Krav følger av=Overordnet krav | |Krav følger av=Overordnet krav | ||
|Kravhensikt=Sikre at fører kan kommunisere med togleder | |Kravhensikt=Sikre at fører og ombordansvarlig kan kommunisere med togleder ved hjelp av togradiosystemet. | ||
|Endringsartikler=[[521_2021_Endringsartikkel_2904|Endringsartikkel 2904]] | |Endringsartikler=[[521_2021_Endringsartikkel_2904|Endringsartikkel 2904]] | ||
|Relatert krav= | |Relatert krav= |
Sideversjonen fra 16. des. 2022 kl. 13:42
ID | TRV:00659 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 10 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utformingskrav, Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Nødkommunikasjon i tunnel: Det skal finnes et system for radiokommunikasjon mellom toget og infrastrukturforvaltningens kontrollsentral ved hjelp av GSM-R. |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | Overordnet krav |
Kravhensikt | Sikre at fører og ombordansvarlig kan kommunisere med togleder ved hjelp av togradiosystemet. |
Endringsartikler | Endringsartikkel 2904 |
Relatert krav | |
Opprettet | 2011/01/01 |
Referanse | TSI SRT 2019 4.2.1.8 a). |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | Tunnel |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Nødkommunikasjon |
Nyttige lenker | Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet |