TRV:02420: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Tilføyd kravhensikt) |
(Tilføyd referanse til endringsartikkel) |
||
Linje 17: | Linje 17: | ||
Kravet ivaretar krav til maksimal sideakselerasjon i TSI Infrastruktur. | Kravet ivaretar krav til maksimal sideakselerasjon i TSI Infrastruktur. | ||
|Endringsartikler= | |Endringsartikler=[[530 2014 Endringsartikkel 777]] | ||
|Relatert krav= | |Relatert krav= | ||
|Opprettet= | |Opprettet=2011/01/01 | ||
|Referanse=TSI Infrastruktur - parameterkrav 4.2.4.3 | |Referanse=TSI Infrastruktur - parameterkrav 4.2.4.3 | ||
EN 13803:2017 - avsnitt 6.3 | EN 13803:2017 - avsnitt 6.3 |
Siste sideversjon per 9. jul. 2024 kl. 11:50
ID | TRV:02420 |
---|---|
Bok | 530 |
Kapittel | 5 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utformingskrav, Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Grenseverdi for manglende overhøyde for nye baner og linjeomlegginger: Følgende parametere skal benyttes:
|
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Kravet skal sikre mot avsporing og velting i kurver
Kravet skal sikre god komfort ved å begrense sideakselerasjon ved kjøring i kurver. Kravet skal begrense sporkrefter og dermed nedbrytning av sporkomponenter ved kjøring i kurver. Kravet ivaretar krav til maksimal sideakselerasjon i TSI Infrastruktur. |
Endringsartikler | 530 2014 Endringsartikkel 777 |
Relatert krav | |
Opprettet | 2011/01/01 |
Referanse | TSI Infrastruktur - parameterkrav 4.2.4.3
EN 13803:2017 - avsnitt 6.3 |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | |
Kravlokasjon | Overbygning/Prosjektering/Sporets trasé#Dimensjonerende parametre - Nye baner og linjeomlegginger
|