TRV:08695: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Iht. 525 2024 Endringsartikkel 3489)
(Iht. 525 2024 Endringsartikkel 3489)
Linje 17: Linje 17:
* Høyeste hastighet = 60 km/h</onlyinclude>
* Høyeste hastighet = 60 km/h</onlyinclude>
|Grafikkvisning=
|Grafikkvisning=
|Kravhensikt=
|Kravhensikt=Ivareta dimensjonering mot utmatting for nye sporbærende konstruksjoner på Ofotbanen.
|Endringsartikler=
|Endringsartikler=[[525_2024_Endringsartikkel_3489|Endringsartikkel 3489]]
|Relatert krav=
|Relatert krav=[[TRV:05010]], [[TRV:05011]], [[TRV:05012]]
|Opprettet=
|Opprettet=
|Referanse=
|Referanse=
|Status=Gjeldende
|Status=Gjeldende
|Banedataobjekt=
|Banedataobjekt=
|Kravlokasjon=
|Kravlokasjon=[[Bruer og konstruksjoner/Prosjektering og bygging/Laster#Lastmodeller for utmatting]]
|Nyttige lenker=
|Nyttige lenker=
}}
}}

Sideversjonen fra 7. okt. 2024 kl. 07:58

ID TRV:08695
Bok 525
Kapittel 5
Vedlegg
Kravtype Dokumentasjonskrav
Kravtekst Ofotbanen skal sporbærende konstruksjoner beregnes for utmatting i henhold til trafikkvolum med standard blandet trafikk som beskrevet i TRV:05012, i tillegg til et lasttog for utmatting med følgende betingelser som representerer trafikk med jernmalm:
  • Aksellast = 35 tonn
  • Antall aksler per vogn = 4
  • Lengde per vogn = 10 m
  • Avstand fra hver vognende til aksler = 0,8 m og 2,55 m
  • Avstand mellom indre aksler = 4,9 m
  • Antall vogner per tog = 68
  • Togets masse = 9520 tonn
  • Antall tog per døgn = 10
  • Høyeste hastighet = 60 km/h
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt Ivareta dimensjonering mot utmatting for nye sporbærende konstruksjoner på Ofotbanen.
Endringsartikler Endringsartikkel 3489
Relatert krav [[Relatert krav::TRV:05010]], [[Relatert krav::TRV:05011]], [[Relatert krav::TRV:05012]]
Opprettet
Referanse
Status Gjeldende
Banedataobjekt
Kravlokasjon Bruer og konstruksjoner/Prosjektering og bygging/Laster#Lastmodeller for utmatting