TRV:02588: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
m (Opprettet) |
(Tilføyd endringsartikkel) |
||
(2 mellomliggende versjoner av 2 brukere er ikke vist) | |||
Linje 1: | Linje 1: | ||
{{Krav | {{Krav | ||
|ID= | |ID=TRV:02588 | ||
|bok= | |bok=530 | ||
|Kapittel= | |Kapittel=6 | ||
|kravtype= | |Vedlegg= | ||
|Kravtekst=<onlyinclude></onlyinclude> | |kravtype=Utformingskrav | ||
|Kravtekst=<onlyinclude>Betongsviller JBV 54 og JBV 60 kan leveres med elastisk belegg pålimt svillens underside, "svillematter".</onlyinclude> | |||
|Grafikkvisning= | |||
|Kravhensikt=Bruk av svillematter vil øke det effektive kontaktarealet mellom svillens underside og ballasten. Dette reduserer ballastspenninger og medfører dermed mindre nedknusing av sville og pukkballast. Kravet gir informasjon om og føringer om hvilke type svillematter med hensyn til statisk stivhet som kan brukes i Bane NOR sine spor. Dette sikrer riktige egenskaper som bidrar til å optimere levetiden til sporkomponentene. | |||
|Endringsartikler=[[530 2011 Endringsartikkel 198]] | |||
|Relatert krav= | |||
|Opprettet= | |Opprettet= | ||
|Referanse= | |Referanse= | ||
|Status=Gjeldende | |Status=Gjeldende | ||
| | |Banedataobjekt= | ||
|Kravlokasjon=[[Overbygning/Prosjektering/Sporkonstruksjoner#Betongsviller med svillematter]] | |||
|Nyttige lenker= | |||
}} | }} |
Siste sideversjon per 30. okt. 2023 kl. 12:08
ID | TRV:02588 |
---|---|
Bok | 530 |
Kapittel | 6 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utformingskrav |
Kravtekst | Betongsviller JBV 54 og JBV 60 kan leveres med elastisk belegg pålimt svillens underside, "svillematter". |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Bruk av svillematter vil øke det effektive kontaktarealet mellom svillens underside og ballasten. Dette reduserer ballastspenninger og medfører dermed mindre nedknusing av sville og pukkballast. Kravet gir informasjon om og føringer om hvilke type svillematter med hensyn til statisk stivhet som kan brukes i Bane NOR sine spor. Dette sikrer riktige egenskaper som bidrar til å optimere levetiden til sporkomponentene. |
Endringsartikler | 530 2011 Endringsartikkel 198 |
Relatert krav | |
Opprettet | |
Referanse | |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | |
Kravlokasjon | Overbygning/Prosjektering/Sporkonstruksjoner#Betongsviller med svillematter
|