TRV:00110: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Rettet kravlokasjon til aktuelt avsnitt.) |
(TRV 2.0 klar) |
||
Linje 7: | Linje 7: | ||
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Stabilitetssikring av tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler:''' For tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler skal verdier for ESR og korreksjonsfaktor angitt i Tabell: [[TABELL:Verdier for tilstøtende tunneler|Verdier for tilstøtende tunneler]] benyttes.</onlyinclude> | |Kravtekst=<onlyinclude>'''Stabilitetssikring av tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler:''' For tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler skal verdier for ESR og korreksjonsfaktor angitt i Tabell: [[TABELL:Verdier for tilstøtende tunneler|Verdier for tilstøtende tunneler]] benyttes.</onlyinclude> | ||
|Grafikkvisning= | |Grafikkvisning= | ||
|Kravhensikt=Sørge for optimal bruk av Q-systemer ved stabilitetssikring av øvrige tunneler uten togtrafikk. | |||
|Endringsartikler=[[521_2019_Endringsartikkel_2353|Endringsartikkel 2353]] | |||
|Relatert krav= | |Relatert krav= | ||
|Opprettet= | |Opprettet=2019/09/09 | ||
|Referanse= | |Referanse= | ||
|Status=Gjeldende | |Status=Gjeldende | ||
|Banedataobjekt= | |Banedataobjekt=Tunnel | ||
|Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Arbeider foran stuff og stabilitetssikring#Stabilitetssikring]] | |Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Arbeider foran stuff og stabilitetssikring#Stabilitetssikring]] | ||
|Nyttige lenker=[https://proing.banenor.no/wiki/_media/veiledere/20180273-01-r_rev01_rapport_ngi_bergsikring_etter_q_systemet.pdf NGI-rapport: Bergsikring etter Q-systemet i jernbanetunneler, DOK. NR. 20180273-01-R REV. NR. 0/2019-04-25]. | |||
}} | }} |
Sideversjonen fra 14. des. 2022 kl. 09:37
ID | TRV:00110 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 9 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utformingskrav |
Kravtekst | [[Kravtekst::Stabilitetssikring av tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler: For tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler skal verdier for ESR og korreksjonsfaktor angitt i Tabell: Verdier for tilstøtende tunneler benyttes.]] |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Sørge for optimal bruk av Q-systemer ved stabilitetssikring av øvrige tunneler uten togtrafikk. |
Endringsartikler | Endringsartikkel 2353 |
Relatert krav | |
Opprettet | 2019/09/09 |
Referanse | |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | Tunnel |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Arbeider foran stuff og stabilitetssikring#Stabilitetssikring |
Nyttige lenker | NGI-rapport: Bergsikring etter Q-systemet i jernbanetunneler, DOK. NR. 20180273-01-R REV. NR. 0/2019-04-25. |