TRV:05401: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Endret krav til inspeksjon av nødlaskeforbindere - ref. endring#3826) |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 7: | Linje 7: | ||
|Kravtekst=<onlyinclude>Nødlaskeforbinder i hovedspor og hovedtogspor med dobbel sikring skal kontrolleres visuelt min. 1 gang pr. 48 timer for å hindre at laskeforbindelsen ”glir av” skjøten. | |Kravtekst=<onlyinclude>Nødlaskeforbinder i hovedspor og hovedtogspor med dobbel sikring skal kontrolleres visuelt min. 1 gang pr. 48 timer for å hindre at laskeforbindelsen ”glir av” skjøten. | ||
* Unntak: Dersom laskene sikres med en bolt som går gjennom skinnesteget, kan skjøten kontrolleres minimum 1 gang pr. 7 dag. | * Unntak: Dersom laskene sikres med en bolt som går gjennom skinnesteget, kan skjøten kontrolleres minimum 1 gang pr. 7 dag.</onlyinclude> | ||
|Grafikkvisning= | |Grafikkvisning= | ||
|Kravhensikt=Kravet skal sikre mot avsporing som følge av at lasker sikret med nødlaskeforbinder forskyver seg i lengderetningen så mye at skjøten ikke lenger er sikret. | |Kravhensikt=Kravet skal sikre mot avsporing som følge av at lasker sikret med nødlaskeforbinder forskyver seg i lengderetningen så mye at skjøten ikke lenger er sikret. |
Siste sideversjon per 5. feb. 2024 kl. 16:07
ID | TRV:05401 |
---|---|
Bok | 531 |
Kapittel | 6 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utførelseskrav, Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Nødlaskeforbinder i hovedspor og hovedtogspor med dobbel sikring skal kontrolleres visuelt min. 1 gang pr. 48 timer for å hindre at laskeforbindelsen ”glir av” skjøten.
|
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Kravet skal sikre mot avsporing som følge av at lasker sikret med nødlaskeforbinder forskyver seg i lengderetningen så mye at skjøten ikke lenger er sikret. |
Endringsartikler | 531 2024 Endringsartikkel 3826 |
Relatert krav | |
Opprettet | |
Referanse | |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | |
Kravlokasjon | Overbygning/Bygging/Helsveist spor#Sikring av midlertidige skjøter
|