TRV:03477: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
("pkt g" eksisterer ikke lenger. Erstattet av ny krav-ID.)
(Tilføyd kravhensikt)
 
Linje 4: Linje 4:
|Kapittel=11
|Kapittel=11
|Vedlegg=
|Vedlegg=
|kravtype=Utformingskrav, Sikkerhetskrav
|Kravtekst=<onlyinclude>På bruer med gjennomgående [[Definisjon:Ballast|ballast]], teoretisk spennvidde større enn 30 m og som ikke tilfredsstiller kriterier i [[TRV:03483]], skal det være ledeskinner med profil 49E1. På bruer med kjøreskinner i profil 60E1 kan også ledeskinner i profil 54E3 anvendes.</onlyinclude>
|Kravtekst=<onlyinclude>På bruer med gjennomgående [[Definisjon:Ballast|ballast]], teoretisk spennvidde større enn 30 m og som ikke tilfredsstiller kriterier i [[TRV:03483]], skal det være ledeskinner med profil 49E1. På bruer med kjøreskinner i profil 60E1 kan også ledeskinner i profil 54E3 anvendes.</onlyinclude>
|Grafikkvisning=
|Grafikkvisning=
|Kravhensikt=Kravet skal beskytte brukonstruksjonen mot sammenbrudd ved en eventuell avsporing.
|Endringsartikler=[[530 2016 Endringsartikkel 1427]]
|Relatert krav=
|Relatert krav=
|Opprettet=
|Opprettet=
Linje 11: Linje 14:
|Status=Gjeldende
|Status=Gjeldende
|Banedataobjekt=
|Banedataobjekt=
|Kravlokasjon=[{{fullurl:530/11#:~:text=TRV:03477}} Kravlokasjon]
|Kravlokasjon=[[Overbygning/Prosjektering/Spor_på_bruer#Ledeskinner]]
|Nyttige lenker=
}}
}}

Siste sideversjon per 8. mai 2024 kl. 11:28

ID TRV:03477
Bok 530
Kapittel 11
Vedlegg
Kravtype Utformingskrav, Sikkerhetskrav
Kravtekst På bruer med gjennomgående ballast, teoretisk spennvidde større enn 30 m og som ikke tilfredsstiller kriterier i TRV:03483, skal det være ledeskinner med profil 49E1. På bruer med kjøreskinner i profil 60E1 kan også ledeskinner i profil 54E3 anvendes.
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt Kravet skal beskytte brukonstruksjonen mot sammenbrudd ved en eventuell avsporing.
Endringsartikler 530 2016 Endringsartikkel 1427
Relatert krav
Opprettet
Referanse
Status Gjeldende
Banedataobjekt
Kravlokasjon Overbygning/Prosjektering/Spor_på_bruer#Ledeskinner