TRV:00110: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Tabell flyttes inn i aktuelt kravskjema)
(Oppdatert lenke)
 
Linje 3: Linje 3:
|bok=521
|bok=521
|Kapittel=8
|Kapittel=8
|Vedlegg=
|kravtype=Utformingskrav
|kravtype=Utformingskrav
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Stabilitetssikring av tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler:''' For tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler skal verdier for ESR og korreksjonsfaktor angitt i Tabell: [[TABELL:Verdier for tilstøtende tunneler|Verdier for tilstøtende tunneler]] benyttes.{{:TABELL:Verdier for tilstøtende tunneler}}</onlyinclude>
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Stabilitetssikring av tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler:''' For tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler skal verdier for ESR og korreksjonsfaktor angitt i Tabell: [[TABELL:Verdier for tilstøtende tunneler|Verdier for tilstøtende tunneler]] benyttes.{{:TABELL:Verdier for tilstøtende tunneler}}</onlyinclude>
|Grafikkvisning=
|Kravhensikt=Sørge for optimal bruk av Q-systemer ved stabilitetssikring av øvrige tunneler uten togtrafikk.
|Kravhensikt=Sørge for optimal bruk av Q-systemer ved stabilitetssikring av øvrige tunneler uten togtrafikk.
|Endringsartikler=[[521_2019_Endringsartikkel_2353|Endringsartikkel 2353]]
|Endringsartikler=[[521_2019_Endringsartikkel_2353|Endringsartikkel 2353]]
|Relatert krav=
|Opprettet=2019-09-09
|Opprettet=2019/09/09
|Referanse=
|Status=Gjeldende
|Status=Gjeldende
|Banedataobjekt=Tunnel
|Banedataobjekt=Tunnel
|Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Arbeider foran stuff og stabilitetssikring#Stabilitetssikring]]
|Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Arbeider foran stuff og stabilitetssikring#Stabilitetssikring]]
|Nyttige lenker=[https://proing.banenor.no/wiki/_media/veiledere/20180273-01-r_rev01_rapport_ngi_bergsikring_etter_q_systemet.pdf NGI-rapport: Bergsikring etter Q-systemet i jernbanetunneler, DOK. NR. 20180273-01-R REV. NR. 0/2019-04-25].
|Nyttige lenker=[https://trv.banenor.no/w/images/7/7b/NGI_Bergsikring_etter_Q_systemet_i_jernbanetunneler.pdf NGI-rapport: Bergsikring etter Q-systemet i jernbanetunneler, DOK. NR. 20180273-01-R REV. NR. 0/2019-04-25].
}}
}}

Siste sideversjon per 31. jan. 2025 kl. 07:44

ID TRV:00110
Bok 521
Kapittel 8
Vedlegg
Kravtype Utformingskrav
Kravtekst [[Kravtekst::Stabilitetssikring av tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler: For tverrslag/tverrpassasjer/servicetunneler skal verdier for ESR og korreksjonsfaktor angitt i Tabell: Verdier for tilstøtende tunneler benyttes.
Tabell: Verdier for tilstøtende tunneler
Q-verdi ESR-verdi Korreksjonsfaktor
Q ≥ 1
1,5
1
Q < 1
1,3
1
]]
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt Sørge for optimal bruk av Q-systemer ved stabilitetssikring av øvrige tunneler uten togtrafikk.
Endringsartikler Endringsartikkel 2353
Relatert krav
Opprettet 2019-09-09
Referanse
Status Gjeldende
Banedataobjekt Tunnel
Kravlokasjon Tunneler/Prosjektering og bygging/Arbeider foran stuff og stabilitetssikring#Stabilitetssikring
Nyttige lenker NGI-rapport: Bergsikring etter Q-systemet i jernbanetunneler, DOK. NR. 20180273-01-R REV. NR. 0/2019-04-25.