TRV:06167: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Ingen redigeringsforklaring
(Endring av referanse)
 
Linje 4: Linje 4:
|Kapittel=10
|Kapittel=10
|Vedlegg=
|Vedlegg=
|Kravtekst=<onlyinclude>a) Hastighet skal kodes i henhold til [[TABELL:signalbalisegruppe og L|tabell]].
|Kravtekst=<onlyinclude>a) Hastighet skal kodes i henhold til Tabell: [[TABELL:signalbalisegruppe og L|signalbalisegruppe og L]].


# ”Kjør”-hastighet skal kodes til 0 eller 270 km/h.
# ”Kjør”-hastighet skal kodes til 0 eller 270 km/h.

Siste sideversjon per 6. aug. 2021 kl. 10:16

ID TRV:06167
Bok 550
Kapittel 10
Vedlegg
Kravtype
Kravtekst a) Hastighet skal kodes i henhold til Tabell: signalbalisegruppe og L.
  1. ”Kjør”-hastighet skal kodes til 0 eller 270 km/h.
  2. ”Vent”-hastighet i forsignal for innkjørhovedsignal og blokksignal skal kodes til 80 km/h ved avvik og 270 km/h ved rettspor.
  3. ”Vent”-hastighet i forsignal for utkjørhovedsignal skal kodes til ”sporvekselhastighet” ved avvik og 270 km/h ved rettspor.
    Unntak 1: Dersom det er plassert SVG (sporvekselbalisegruppe) ved utkjørhovedsignal kodes ”Vent”-hastigheten til 80 km/h ved avvik.
    Unntak 2: Samtidig togbevegelse, se avsnitt samtidig togbevegelse.
  4. Når hovedsignal viser signal 20, kodes ”Vent”-hastighet i tilhørende forsignal til 0 km/h.
    Unntak: Samtidig togbevegelse, se avsnitt samtidig togbevegelse.
  5. Repeterbalisegrupper skal ikke ha C-balise. Dersom det er behov for fallinformasjon skal dette gis i foregående forsignal.
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt


Relatert krav
Opprettet
Referanse
Status Gjeldende
Banedataobjekt
Kravlokasjon Kravlokasjon