TRV:00644
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Sideversjon per 19. des. 2024 kl. 14:08 av Jcs (diskusjon | bidrag) (Teksterstatting – «https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/tunnelsikkerhet» til «https://oppslagsverk.banenor.no/prosjekteringsveilederen/sikkerhet-i-jernbanetunneler/krav-til-sikkerhetstiltak-og-prosjektering/»)
ID | TRV:00644 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 11 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utformingskrav, Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Styring av nødbelysning: Dersom nødbelysningen er slokket under normale driftsforhold, skal den kunne tennes på på begge følgende måter:
Lavspenning og 22 kV/Prosjektering/Belysning#Tunnelbelysning, TRV:01686: Normal tilstand på ledelys: Ledelys i tunnelløpet skal være slukket. For skilt som markerer hvor bryter for nødlys er plassert, se Skilt/Plassering av skilt langs sporet/Skiltoversikt#Markering av bryter til nødlys |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | Overordnet krav |
Kravhensikt | Sørge for at nødbelysningen kan tennes på ulike måter ved en nødsituasjon. |
Endringsartikler | Endringsartikkel 2904 |
Relatert krav | TRV:01686 |
Opprettet | 2011/01/01 |
Referanse | TSI SRT 2019 4.2.1.5.4 d). |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | Tunnel |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Nødbelysning langs rømningsveier |
Nyttige lenker | Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet |