TRV:00643: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Fått nytt kapittelnr.)
m (Teksterstatting – «https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/tunnelsikkerhet» til «https://oppslagsverk.banenor.no/prosjekteringsveilederen/sikkerhet-i-jernbanetunneler/krav-til-sikkerhetstiltak-og-prosjektering/»)
 
Linje 16: Linje 16:
|Banedataobjekt=Tunnel
|Banedataobjekt=Tunnel
|Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Nødbelysning langs rømningsveier]]
|Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Nødbelysning langs rømningsveier]]
|Nyttige lenker=[https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/tunnelsikkerhet#tilgjengelig_tidsrom_for_alternativ_stromforsyning_til_sikkerhetsinstallasjoner Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet]
|Nyttige lenker=[https://oppslagsverk.banenor.no/prosjekteringsveilederen/sikkerhet-i-jernbanetunneler/krav-til-sikkerhetstiltak-og-prosjektering/#tilgjengelig_tidsrom_for_alternativ_stromforsyning_til_sikkerhetsinstallasjoner Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet]


{{Guide for the application of the SRT TSI (2019)}}
{{Guide for the application of the SRT TSI (2019)}}
}}
}}

Siste sideversjon per 19. des. 2024 kl. 14:08

ID TRV:00643
Bok 521
Kapittel 11
Vedlegg
Kravtype Funksjonskrav, Sikkerhetskrav
Kravtekst Autonomi og pålitelighet: En alternativ strømforsyning skal være tilgjengelig i et passende tidsrom etter at hovedstrømforsyningen har sviktet. Nødvendig tid skal være i samsvar med evakueringsscenarioene og beskrevet i beredskapsplanen.
Grafikkvisning
Krav følger av Overordnet krav
Kravhensikt Sikre redundans av strømforsyning.
Endringsartikler Endringsartikkel 2904
Relatert krav TRV:00641
Opprettet 2011/01/01
Referanse TSI SRT 2019 4.2.1.5.4 c).
Status Gjeldende
Banedataobjekt Tunnel
Kravlokasjon Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Nødbelysning langs rømningsveier
Nyttige lenker Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet

Guide for the application of the SRT TSI (2023)