TRV:00658: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(TRV 2.0 klar) |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 23: | Linje 23: | ||
|Nyttige lenker=[https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/tunnelsikkerhet#evakuerings-_og_redningspunkter Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet] | |Nyttige lenker=[https://proing.banenor.no/wiki/veiledere/tunnelsikkerhet#evakuerings-_og_redningspunkter Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet] | ||
[https:// | [https://trv.banenor.no/w/images/2/2f/Guide_for_the_application_of_the_SRT_TSI-new_version_2019_%28EN%29.pdf Guide for the application of the SRT TSI] | ||
}} | }} |
Sideversjonen fra 7. des. 2022 kl. 09:31
ID | TRV:00658 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 11 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utformingskrav, Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Utforming av evakuerings- og redningspunkter inne i tunnelen:
I tillegg til å oppfylle TRV:00656, skal evakuerings- og redningspunkter inne i tunnelen oppfylle følgende krav:
|
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Etablere dedikerte stoppunkt for toget i tunneler > 20 km som kan benyttes for evakuering av passasjerer og personal om bord. Det er også et bestemt sted der redningstjenesten kan benytte sitt utstyr. |
Endringsartikler | Endringsartikkel 2904 |
Relatert krav | TRV:00656, TRV:00685 |
Opprettet | 2015/05/16 |
Referanse | TSI SRT 2019 4.2.1.7 e). |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | Tunnel |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Evakuerings- og redningspunkter |
Nyttige lenker | Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet |