TRV:00658: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Satt inn lenke til henvisning) |
(Fått nytt kapittelnr.) |
||
Linje 2: | Linje 2: | ||
|ID=TRV:00658 | |ID=TRV:00658 | ||
|bok=521 | |bok=521 | ||
|Kapittel= | |Kapittel=11 | ||
|Vedlegg= | |Vedlegg= | ||
|kravtype=Utformingskrav, Sikkerhetskrav | |kravtype=Utformingskrav, Sikkerhetskrav |
Sideversjonen fra 13. sep. 2023 kl. 12:35
ID | TRV:00658 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 11 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utformingskrav, Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Utforming av evakuerings- og redningspunkter inne i tunnelen:
I tillegg til å oppfylle TRV:00656, skal evakuerings- og redningspunkter inne i tunnelen oppfylle følgende krav:
|
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Etablere dedikerte stoppunkt for toget i tunneler > 20 km som kan benyttes for evakuering av passasjerer og personal om bord. Det er også et bestemt sted der redningstjenesten kan benytte sitt utstyr. |
Endringsartikler | Endringsartikkel 2904 |
Relatert krav | TRV:00656, TRV:00685, TRV:00624 |
Opprettet | 2015/05/16 |
Referanse | TSI SRT 2019 4.2.1.7 e). |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | Tunnel |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Sikkerhetstiltak#Evakuerings- og redningspunkter |
Nyttige lenker | Bane NORs veileder for tunnelsikkerhet |