TABELL:Forsyningsløsning: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Ny side: <noinclude>Denne tabellen beskriver forsyningsløsninger for togvarme.</noinclude> {| class="wikitable" style="text-align:left" |+ <caption>Forsyningsløsning </caption> |- ! Forsyningsl…) |
(fjernet caption-tagg) |
||
(Én mellomliggende versjon av en annen bruker er ikke vist) | |||
Linje 1: | Linje 1: | ||
<noinclude>Denne tabellen beskriver forsyningsløsninger for togvarme.</noinclude> | <noinclude>Denne tabellen beskriver forsyningsløsninger for togvarme.</noinclude> | ||
{| class="wikitable" style="text-align:left" | {| class="wikitable" style="text-align:left" | ||
|+ | |+ Tabell: Forsyningsløsning | ||
|- | |- | ||
! Forsyningsløsning !! Bruk !! Beskrivelse og krav | ! Forsyningsløsning !! Bruk !! Beskrivelse og krav |
Siste sideversjon per 16. mar. 2023 kl. 09:34
Denne tabellen beskriver forsyningsløsninger for togvarme.
Forsyningsløsning | Bruk | Beskrivelse og krav |
---|---|---|
Fra kontaktledningen via strømavtaker | Foretrukken løsning for jernbanekjøretøy med egen strømavtaker. Standardiseringsvalg i tråd med hva som er vanlig i europeisk forvaltning og tjenestetilbud. Forventet hyllevareløsning for elektriske motorvognsett. | * Veiledning for elsikkerhet ved hensetting under spenningssatt kontaktledning * Kontakttrådhøyde og kontakttrådhøydeendring * Seksjonering ved hensettingsområder og lastespor * Robusthet/Redundans * Overharmoniske og dynamiske fenoméner |
1000 V enfase togvarmepost | For passasjervogner med UIC train line (standardisert system for intern strømforsyning fra lokomotiv til passasjervogn) og for de enkelttilfeller hvor bruk av strømavtaker ikke er hensiktsmessig eller relevant. | Forsyning med 1 000 V enfase |
400 V trefase togvarmepost | Forventet fremtidig standardisert forsyningsløsning (se TS 50534:2010 og EN 50546:2020) for motorvognsett, spesielt til prøvespenning til kjøretøy på verksted. | Forsyning med 400 V trefase |