Felles bestemmelser/Generelle bestemmelser/Vedlegg/Samsvar mellom Teknisk regelverk og TSI Infrastruktur høyhastighetsbaner: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Linje 103: | Linje 103: | ||
|| Ja || | || Ja || | ||
|- | |- | ||
| 4.2.26.1 || Toalett tømme fasiliteter || colspan=3 |Ikke relevant for | | 4.2.26.1 || Toalett tømme fasiliteter || colspan=3 |Ikke relevant for JBV | ||
|- | |- | ||
| 4.2.26.2 || Vaskemaskiner for tog || colspan=3 |Ikke relevant for | | 4.2.26.2 || Vaskemaskiner for tog || colspan=3 |Ikke relevant for JBV | ||
|- | |- | ||
| 4.2.26.3 || Vannpåfyllingsanlegg || colspan=3 |Ikke relevant for | | 4.2.26.3 || Vannpåfyllingsanlegg || colspan=3 |Ikke relevant for JBV | ||
|- | |- | ||
| 4.2.26.4 || Sandpåfyllingsanlegg || colspan=3 |Ikke relevant for | | 4.2.26.4 || Sandpåfyllingsanlegg || colspan=3 |Ikke relevant for JBV | ||
|- | |- | ||
| 4.2.26.5 || Drivstoffpåfyllingsanlegg || colspan=3 |Ikke relevant for | | 4.2.26.5 || Drivstoffpåfyllingsanlegg || colspan=3 |Ikke relevant for JBV | ||
|- | |- | ||
| 4.2.27 || Ballastopptak (”Flyvende ballast”) || colspan=3 |Åpent punkt | | 4.2.27 || Ballastopptak (”Flyvende ballast”) || colspan=3 |Åpent punkt |
Sideversjonen fra 11. okt. 2018 kl. 11:23
Dette vedlegget gir en oversikt over alle relevante basisparametere i TSI Infrastruktur for høyhastighetsbaner med henvisning til hvor kravene ivaretas i teknisk regelverk:
MERKNADER
1 | Sporkonstruksjoner som angis i JD530 gir nominell sporvidde iht TSI krav |
2 | TSI krav oppfylt forutsatt ”normale krav” |
3 | Krav er oppfylt for alle sporvekseltyper i JD530, kap.7 |
4 | Sporkonstruksjon med 60E1 skinner/NSB95 sviller angitt i JD530 tilfredsstiller TSI krav |
5 | Vedlikeholdsgrense for punktverdi av sporvidde ligger innenfor krav til min gjennomsnittverdi over 100 meter |
6 | JD532 tillater høyere ”umiddelbar” grenseverdi for vindskjevhet (maks 7mm/m) enn HS INF TSI (maks 5mm/m) for hastighet > 200km/h. Krav i JD532 er imidlertid innenfor krav i CR INF TSI for hastighet opp til 250 km/h |
7 | JD532 tillater høyere ”umiddelbar”grenseverdi for sporvidde enn HS INF TSI for hastighet > 160km/h. Tiltakskrav i JD532 er for hastigheter > 160 km/h ligger imidlertid med svært god margin fra TSI kravet, slik at dette i praksis sikrer at sporvidden aldri vil overstige TSI kravet i spor med så høye hastigheter |
8 | Sporkonstruksjoner som angis i JD530 gir nominell skinnehelning iht TSI krav |
9 | Bare relevant for v> 280 km/h |
10 | Vår sporvekseldesign tilfredsstiller TSI krav vedr. rillevidde, rillehøyde og ledeskinnens høyde over skinnetopp. |
11 | Maks ledeflateverdi (“free wheel passage”) er i JD532 utledet av krav til min. avstand fraliggende tunge og stokkskinne og sporvidde |
12 | Sporkonstruksjoner som angis i JD530 sammen med krav til ballastprofil tilfredsstiller lengdeforskyvningsmotstand gitt i TSI |
13 | Sporkonstruksjoner som angis i JD530 sammen med krav til ballastprofil tilfredsstiller sideforskyvningsmotstand gitt i TSI |
14 | Sporkonstruksjoner angitt i JD530, kap.6 med betongsviller har isolasjon i befestigelse og tilfredsstiller dermed TSI krav |
15 | JD5xx har avvikende krav til avstand plattformkant – spormidt i forhold til HS INF TSI. Norge er imidlertid innvilget spesialtilfelle (”specific case”) for denne parameteren i forhold til TSI PRM |
16 | TSI krav, ”lengde skal være tilstrekkelig til å ha plass til høyhastighetstog” er ikke eksplisitt uttrykt i teknisk regelverk |