Kravliste 551
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Sideversjon per 24. nov. 2020 kl. 09:05 av Rada (diskusjon | bidrag) (Rada flyttet siden Sandkasse/rada/kravliste 551 til Kravliste 551 uten å etterlate en omdirigering)
Kravliste for gjeldende krav for bok 551 i Teknisk regelverk
Bok | Kap. | Vedl. | Kravtekst | Kravtype | Kravhensikt | Kravlokasjon | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRV:07748 | Signal/Bygging | 10 | |||||
TRV:07603 | Signal/Bygging | 10 | d) Når en tildekking er fjernet skal de tilhørende markeringene i anleggstegningene fjernes, og i registreringsskjemaet skal det kvitteres for fjernet balisedeksel. | ||||
TRV:07931 | Signal/Bygging | 10 | Den av de styrte balisene (med kabel) som ligger nærmest signalet, skal plasseres på en avstand minimum 7,5 m fra isolert skjøt, akselteller eller sporfeltkabel på tvers av sporet, og for øvrig skal balisegruppen plasseres så nær signalet som praktisk mulig. | Utførelseskrav | Kravet har sammenheng med avstand mellom togets første aksel og antenne, som skal være maksimalt 6,5 m. Når første aksel passerer isolert skjøt vil signalbildet endres. Det er ikke ønskelig at toget leser den nye beskjeden. | ||
TRV:07614 | Signal/Bygging | 10 | a) Det skal foretas en kontroll av at balisedeksler er fjernet korrekt. Kontrollen skal foretas av sikkerhetskontrollør med ATC-godkjenning. | ||||
TRV:07598 | Signal/Bygging | 10 | c) Midlertidig tildekking skal tilordnes et tildekkingsnummer for hvert balisedeksel som benyttes. Utførelse: Tildekkingsnummeret skal være unikt innenfor den aktuelle bane, slik at det ikke kan oppstå tvil om hvilket balisedeksel som skal fjernes når balisen skal tas i bruk. | ||||
TRV:07759 | Signal/Bygging | 10 | Til slutt skal det foretas en fullstendig sluttkontroll med balisetester i henhold til kodetabellen. Balisetesteren plasseres på balisen. Ved fast kodede baliser (type F) kan man avlese kodeordene (X, Y og Z) med en måling. Ved styrbare baliser (type Y, Z og Y/Z) skal balisen prøves ved de forskjellige signalbegreper. Se for øvrig egen bruksanvisning for balisetesteren. | ||||
TRV:07937 | Signal/Bygging | 10 | |||||
TRV:07754 | Signal/Bygging | 10 | |||||
TRV:07609 | Signal/Bygging | 10 | b) Dersom ny balise skal inngå permanent i anlegget kan den inntegnes med permanent grønn farge, hvorpå tildekkingen markeres med blyant. | ||||
TRV:07749 | Signal/Bygging | 10 | |||||
TRV:07604 | Signal/Bygging | 10 | a) Markering av balisedeksler på tegninger skal tydelig dateres og signeres av den som utførte tildekkingen, med samme dato og initialer som angitt i registreringsskjemaet. | ||||
TRV:07932 | Signal/Bygging | 10 | Den av de styrte balisene i en signalgruppe som ligger lengst fra signalet, skal plasseres på en avstand innenfor absolutt maksimalavstand lik 18 meter fra isolert skjøt, akselteller eller sporfeltkabel på tvers av sporet, og for øvrig så nær signalet som praktisk mulig. | Utførelseskrav | |||
TRV:07615 | Signal/Bygging | 10 | b) Den som er ansvarlig for kontroll er også ansvarlig for at
| ||||
TRV:07599 | Signal/Bygging | 10 | d) Tildekkingsnummeret skal vises med permanent merking festet til en av balisedekselets låsebolter, eller være preget på balisedekselets overside. Utførelse: Pregeskilt for merking av tildekking kan utføres som vist i tegning SA-800211. | ||||
TRV:07760 | Signal/Bygging | 10 | |||||
TRV:07938 | Signal/Bygging | 10 | Utførelseskrav | ||||
TRV:07755 | Signal/Bygging | 10 | Seriebaliser som ikke styres, skal programmeres med balisetester/programmerer. | ||||
TRV:07610 | Signal/Bygging | 10 | c) Ny balise skal inntegnes med balise-ID og km, og med et kryss over XYZ-verdiene for balisens kodeord. Kodeord kan utelates så lenge balisen er tildekket. | ||||
TRV:07750 | Signal/Bygging | 10 | |||||
TRV:07605 | Signal/Bygging | 10 | b) I kodetabellen skal XYZ-verdi(er) i kodeordene for den tildekkede balisen krysses ut med blyant. Dersom balisen er styrt settes det et felles kryss over samtlige XYZ-verdier i kodeordene for balisen. | ||||
TRV:07933 | Signal/Bygging | 10 | Utførelseskrav | ||||
TRV:07616 | Signal/Bygging | 10 | c) Når samtlige balisedeksler for strekningen er fjernet skal det ferdig utfylte registreringsskjemaet leveres til anleggseier. Dersom strekningen er under ombygging skal utfylt registreringsskjema leveres til sluttkontrollør. | ||||
TRV:07600 | Signal/Bygging | 10 | a) Tildekking skal angis med penn i Registreringsskjema for tildekking av balise, og tildekkingsnummer skal føres med penn i første kolonne. | ||||
TRV:07928 | Signal/Bygging | 10 | Utførelseskrav | ||||
TRV:07804 | Signal/Bygging | 10 | a | Ledere skal påsettes en endehylse før tilkobling til koderens B-klemlist. Unntak: Endehylse skal ikke benyttes ved kabel med helkjerne. | |||
TRV:07595 | Signal/Bygging | 10 | a) Tildekking av baliser skal bekjentgjøres for anleggseier før utførelse. | ||||
TRV:07756 | Signal/Bygging | 10 | Seriebaliser som styres (fra sikringsanlegget) skal programmeres med balisetester/programmerer med «feiltelegram» (markert med «K» i kodetabellen). Hvilke kodeord som skal benyttes fremgår av kodetabellene for vedkommende stasjon/blokkpost. | ||||
TRV:07611 | Signal/Bygging | 10 | d) Ny balise skal inntegnes på Signal og Baliseplassering og på Skjematisk skiltplan med symbol for balise og symbol for tildekket balise etter hvert som de monteres. Balisegruppen skal angis med kilometer samt balisegruppens navn. | ||||
TRV:07934 | Signal/Bygging | 10 | Det skal ikke monteres baliser på sporvekselsviller. | Utførelseskrav | |||
TRV:07751 | Signal/Bygging | 10 | Da plasseringen av SH-baliser ved en sporveksel er vanskelig å angi ved prosjektering, må kodetabellens avstandsangivelse oppfattes som «veiledende». Avstand fra SH-gruppe til hovedsignal skal kontrollmåles etter montasje, samt eventuell justering av plassering og koding i kodetabell. | ||||
TRV:07606 | Signal/Bygging | 10 | c) I Signal og Baliseplassering skal symbol for balise (trekant) for hver tildekkede balise overskrives med symbol for tildekket balise (et stående rektangel med kryss). | ||||
TRV:07617 | Signal/Bygging | 10 | Signal 64E «Teknisk stolpe», eventuelt baliseskilt, skal plasseres ved A - balisen i balisegrupper som ikke ligger ved tilhørende signal eller skilt.
| Utformingskrav | Hensikten med kravet er at balisegrupper skal være tydelig merket slik at de er lette å finne for vedlikeholdspersonell. | Kravlokasjon | |
TRV:07619 | Signal/Bygging | 10 | |||||
TRV:07601 | Signal/Bygging | 10 | b) Tildekking av balise skal markeres med blyant i anleggstegninger som beskrevet i avsnitt Dokumentasjon – eksisterende balise eller Dokumentasjon – ny balise. | ||||
TRV:07929 | Signal/Bygging | 10 | Baliser i samme informasjonspunkt (balisegruppe) skal plasseres med en senteravstand på 2,3 - 3,5 meter (normalt skal det være tre sviller fri mellom hver balise) | ||||
TRV:07596 | Signal/Bygging | 10 | a) Midlertidig tildekking av baliser skal utføres med balisedeksel som vist i SA-800209 (minibalise) eller SA-800210 (stor balise, alle typer). | ||||
TRV:07757 | Signal/Bygging | 10 | |||||
TRV:07612 | Signal/Bygging | 10 | a) Det skal foretas en kontroll av at balisedeksel er korrekt montert og merket. Kontrollen skal gjøres før første tog/skift passerer. Kontrollen skal foretas av sikkerhetskontrollør med ATC-godkjenning. | ||||
TRV:07935 | Signal/Bygging | 10 | Plassering av baliser i ledeskinner bør unngås | Utførelseskrav | |||
TRV:07752 | Signal/Bygging | 10 | Parallell-baliser skal kodes med plugger for de kodeord som ikke varierer med tilstander i sikringsanlegget. | ||||
TRV:07607 | Signal/Bygging | 10 | d) Hvis strekningen har skjematisk skiltplan skal tildekkede baliser markeres som på Signal og Baliseplassering. Stiplede trekanter som representerer balisegruppe på tilstøtende tegning skal ikke markeres med symbol for tildekket balise. | ||||
TRV:07747 | Signal/Bygging | 10 | |||||
TRV:07602 | Signal/Bygging | 10 | c) Det ferdig utfylte registreringsskjema for tildekking av balise skal oppbevares i anleggets relérom sammen med anleggstegningene så lenge det er tildekkede baliser på strekningen. | ||||
TRV:07930 | Signal/Bygging | 10 | Baliser på to ulike informasjonspunkter skal plasseres på en senteravstand på minimum 10,5 meter. | ||||
TRV:07597 | Signal/Bygging | 10 | b) Balisedeksler som legges ut over baliser i sporet skal sikres med 2 stk. M8×35 syrefast bolt med låsemutter. | ||||
TRV:07758 | Signal/Bygging | 10 | Etter omkobling av signaler, skjøting av kabler etc. skal det foretas isolasjonsmåling, utringing og kontroll etter gjeldende bestemmelser. | ||||
TRV:07613 | Signal/Bygging | 10 | b) Den som er ansvarlig for kontroll er også ansvarlig for at
| ||||
TRV:07936 | Signal/Bygging | 10 | Må det monteres baliser i ledeskinner skal balisene monteres langs med sporet. | Utførelseskrav | |||
TRV:07753 | Signal/Bygging | 10 | Kodeord som varierer med tilstander i sikringsanlegget, skal styres av egen koder. | ||||
TRV:07608 | Signal/Bygging | 10 | a) Markering på tegninger skal tydelig dateres og signeres av den som utførte tildekkingen, med samme dato og initialer som angitt i registreringsskjemaet. | ||||
TRV:06380 | Signal/Bygging | 4 | h) Personell med klarering for teknisk rom for sikringsanlegg eller utstyr for kjøreveisrelaterte ekomnett/teleanlegg skal også ha klarering for rom for betjeningsanlegg og rom for strømforsyningssanlegg. | Intensjonskrav | |||
TRV:06396 | Signal/Bygging | 4 | c) Nøkkel nr. 3 kan benyttes når det er nødvendig å sette vakt eller ved brann og lignende. | Intensjonskrav | |||
TRV:06375 | Signal/Bygging | 4 | c) Alle rom med teknisk utstyr for sikring av togfremføringen skal utstyres med lukket låssystem. Det vil si tekniske rom for sikringsanlegg, rom for utstyr til ekomnett, rom for betjeningsanlegg og rom for strømforsyningsanlegg. | Utførelseskrav;Intensjonskrav | |||
TRV:06391 | Signal/Bygging | 4 | a) Nøkkel nr. 2 er nøkkel til teknisk rom med kjøreveisrelatert utstyr for ekomnett/teleanlegg | Intensjonskrav | |||
TRV:06386 | Signal/Bygging | 4 | a) Hovednøkkel nr. 2 skal gi adgang til:
| Intensjonskrav | |||
TRV:06381 | Signal/Bygging | 4 | i) Det skal være en egen klarering/adgangsmulighet for alle ovennevnte rom i tilfelle brann eller lignende nødssituasjon. Dette kan ivaretas med ordinære nøkler eller annen adgangskontroll. | Intensjonskrav | |||
TRV:06376 | Signal/Bygging | 4 | d) Hver lås skal ha klareringskontroll av adgangen, slik at adgang til et rom ikke nødvendigvis gir adgang til de andre rommene som sikres med samme låssystem. | Intensjonskrav | |||
TRV:06392 | Signal/Bygging | 4 | b) Nøkkel nr. 2 skal oppbevares plombert på inngangsdøren til rommet. | Intensjonskrav | |||
TRV:06387 | Signal/Bygging | 4 | b) Hovednøkkel nr. 2 skal bare leveres ut til godkjent personale mot kvittering. | ||||
TRV:06382 | Signal/Bygging | 4 | a) Nøkkelsystemet beskrevet nedenfor er godkjent for bruk i Bane NOR. Andre systemer skal godkjennes før bruk. | Intensjonskrav | |||
TRV:06377 | Signal/Bygging | 4 | e) Teknisk rom for sikringsanlegg skal ha egen klareringskontroll. | Intensjonskrav | |||
TRV:06393 | Signal/Bygging | 4 | c) Nøkkel nr. 2 skal bare benyttes i tilfelle brann eller lignende. | Intensjonskrav | |||
TRV:06372 | Signal/Bygging | 4 |
Unntak: For sentrale deler av signalanlegg av type L2 skal personell ha relevant fagkompetanse, og gyldig kompetanse i anleggstypen/på anleggsdelen. Personell som arbeider med signalanlegg skal ha nødvendig kompetanse til å kunne utføre sine arbeidsoppgaver på en slik måte at kravene til RAMS ivaretas.
| Intensjonskrav | Avsnitt "Generelle krav" | ||
TRV:06388 | Signal/Bygging | 4 | a) Nøkkel nr. 1 er nøkkel til teknisk rom for sikringsanlegg. | Intensjonskrav | |||
TRV:06383 | Signal/Bygging | 4 | b) Sakkyndig leder signal skal ha systemansvar for nøkkelsystemet og skal føre kontroll med at nøkler ikke kommer på avveie. | Intensjonskrav | |||
TRV:06378 | Signal/Bygging | 4 | f) Rom med utstyr til ekomnett skal ha egen klareringskontroll. | Intensjonskrav | |||
TRV:06394 | Signal/Bygging | 4 | a) Nøkkel nr. 3 er fellesnøkkel til inngangsdør, rom for betjeningsutstyr og omformerrom. | Intensjonskrav | |||
TRV:08480 | Signal/Bygging | 4 | Tilgang/klarering til tekniske rom for sikringsanlegg kan gis til følgende personale med tjenestelig behov definert av infrastruktureier:
Personer med kontrollfunksjoner signal eller fagbrev som signalmontør kan fungere som ledsagere for øvrige personer med tjenestelig behov.
Sluttkontrollørkurs modul 1 samt gyldig FSE-kurs er godkjent opplæring for personlig tilgang til tekniske rom for sikringsanlegg. Merk at dette kun skal benyttes for personlig adgang, og ikke skal benyttes for å låse opp for andre (ledsagertillatelse). | Utførelseskrav | Hensikten med kravet er å begrense adgang til sårbare anlegg til personer med tilstrekkelig opplæring for å redusere risiko for uønskede hendelser. | ||
TRV:06373 | Signal/Bygging | 4 | Adgang til rom for teknisk utstyr til sikringsanlegg eller rom for utstyr i ekomnett skal bare gis til godkjent personale med tjenestelig behov definert av infrastruktureier. | Intensjonskrav | Kravet skal sikre at uvedkommende ikke skal ha tilgang til teknisk rom for utstyr til sikringsanlegg eller rom for utstyr i ekomnet. | ||
TRV:06389 | Signal/Bygging | 4 | b) Nøkkel nr. 1 skal oppbevares plombert på inngangsdøren til rommet | Intensjonskrav | |||
TRV:06384 | Signal/Bygging | 4 | a) Hovednøkkel nr. 1 skal gi adgang til:
| Intensjonskrav | |||
TRV:06379 | Signal/Bygging | 4 | g) Rom for betjeningsanlegg og rom for reservestrømsanlegg skal ha egen klareringskontroll. | Intensjonskrav | |||
TRV:06395 | Signal/Bygging | 4 | b) Nøkkel nr. 3 skal oppbevares plombert i sveivskap (der det er montert) på stasjonsvegg eller teknisk hus, eller i en tilsvarende plassert, tilgjengelig og sikret nøkkelboks. | Intensjonskrav | |||
TRV:06374 | Signal/Bygging | 4 | b) Godkjent personale skal ha uhindret adgang til utstyr for sikring av togfremføringen. | Intensjonskrav | |||
TRV:06390 | Signal/Bygging | 4 | c) Nøkkel nr. 1 skal bare benyttes i tilfelle brann eller lignende. | Intensjonskrav | |||
TRV:06385 | Signal/Bygging | 4 | b) Hovednøkkel nr. 1 skal bare leveres ut til godkjent personale mot kvittering. | Intensjonskrav | |||
TRV:06673 | Signal/Bygging | 6 | a) Et linjesignal skal siktes inn mot samme punkt som øvrige lyssignal på samme mast. | ||||
TRV:06668 | Signal/Bygging | 6 | a) Et repetersignal skal siktes inn mot det punkt signalet først er uavbrutt synlig fra
| ||||
TRV:06663 | Signal/Bygging | 6 | b) For et hovedsignal plassert på rett strekning eller i slak kurve skal avstand fra signal og til innstillingspunktet være 300 - 500 meter. | ||||
TRV:06658 | Signal/Bygging | 6 | Intensjonskrav | ||||
TRV:06674 | Signal/Bygging | 6 | a) Signal ”Avvikende kjørehastighet” skal siktes inn mot samme punkt som øvrige lyssignal på samme mast. | ||||
TRV:06669 | Signal/Bygging | 6 | a) Et togsporsignal skal siktes inn mot et punkt:
| ||||
TRV:06664 | Signal/Bygging | 6 | a) Et forsignal skal siktes inn mot det punkt signalet først er uavbrutt synlig fra
| ||||
TRV:06659 | Signal/Bygging | 6 | b) Lyssignal skal plasseres i henhold til godkjent prosjekteringsunderlag. | ||||
TRV:06675 | Signal/Bygging | 6 | a) Et sporvekselsignal skal siktes inn langs med sporvekselens hovedspor. | ||||
TRV:06670 | Signal/Bygging | 6 | b) Dersom togsporsignal kun er plassert for at det skal kunne ses av ombordpersonalet i forbindelse med avgang fra plattform skal signalet siktes inn mot hensiktsmessig punkt på plattform. | ||||
TRV:06665 | Signal/Bygging | 6 | b) For et forsignal plassert på rett strekning eller i slak kurve skal avstand fra signal og til innstillingspunktet være 300 – 500 meter. | ||||
TRV:06660 | Signal/Bygging | 6 | a) Signalmast skal være i lodd. | ||||
TRV:06676 | Signal/Bygging | 6 | a) Et kryssvekselsignal skal siktes slik at det er best mulig synlig for alle kjøreretninger gjennom sporvekselen. | ||||
TRV:06671 | Signal/Bygging | 6 | a) En middelkontrollampe skal siktes inn mot et punkt
| ||||
TRV:06666 | Signal/Bygging | 6 | b) Et dvergsignal skal siktes inn mot det punkt signalet først er uavbrutt synlig fra
| ||||
TRV:06661 | Signal/Bygging | 6 | |||||
TRV:06677 | Signal/Bygging | 6 | a) Et sporsperresignal skal siktes inn langs med sporet. | ||||
TRV:06672 | Signal/Bygging | 6 | a) Signal forsiktig kjøring skal siktes inn mot samme punkt som øvrige lyssignal på samme mast. | ||||
TRV:06667 | Signal/Bygging | 6 | a) Et høyt skiftesignal skal siktes inn langs med sporet i begge retninger. | ||||
TRV:06662 | Signal/Bygging | 6 | a) Et hovedsignal skal siktes inn mot det punkt signalet først er uavbrutt synlig fra
| ||||
TRV:06689 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06684 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06679 | Signal/Bygging | 7 | b) I de tilfeller sporfelt benyttes og skinneskjøter ikke er sveiset skal de forbindes med skinneforbinder. | ||||
TRV:06690 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06685 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06680 | Signal/Bygging | 7 | c) Når skinneforbinder benyttes bør den være av samme utførelse som skinneforbindere i returstrømkretsens returskinne. | ||||
TRV:06691 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06686 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06681 | Signal/Bygging | 7 | Hensikten med kravet er å hindre at det oppstår driftsforstyrrelser hvis store returstrømmer gjør at sporfelt som ikke er belagt av kjøretøy, feilaktig indikeres som belagt. | ||||
TRV:06692 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06687 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06682 | Signal/Bygging | 7 | b) Dobbeltisolert midtmatet sporfelt for linjen (Type 4) skal ikke lenger bygges. | ||||
TRV:06693 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06688 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06683 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:06694 | Signal/Bygging | 7 | a) Akseltellere skal bygges og justeres i henhold til leverandørens systemdokumentasjon. | ||||
TRV:06678 | Signal/Bygging | 7 | |||||
TRV:07522 | Signal/Bygging | 8 | |||||
TRV:07517 | Signal/Bygging | 8 | |||||
TRV:07523 | Signal/Bygging | 8 | |||||
TRV:07518 | Signal/Bygging | 8 | |||||
TRV:07524 | Signal/Bygging | 8 | |||||
TRV:07519 | Signal/Bygging | 8 | |||||
TRV:07520 | Signal/Bygging | 8 | |||||
TRV:07521 | Signal/Bygging | 8 | |||||
TRV:07527 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07543 | Signal/Bygging | 9 | a) Et forsignal for et planovergangssignal skal plasseres slik at det er synlig i minimum 7 sekunder for raskeste tog og slik at det er synlig i minimum 3 sekunder før raskeste tog passerer planovergangsskilt..Forsignal for planovergangsignal skal siktes inn mot et punkt midt i sporet, 3 - 4 meter over skinneoverkant der signalet først er ubrutt synlig For forsignal for planovergangsignal plassert i rett eller lett kurve skal avstand fra signal og til innstillingspunkt være 450 - 500 meter. | ||||
TRV:07538 | Signal/Bygging | 9 | a) Ikke utarbeidet. | ||||
TRV:07533 | Signal/Bygging | 9 | b) Likestrøm utkoblingsfelt skal kun benyttes på strekninger uten sporfelt.
Unntak:
| ||||
TRV:07549 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07528 | Signal/Bygging | 9 | b) Likestrøm innkoblingsfelt skal kun benyttes på strekninger uten sporfelt. | ||||
TRV:07544 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07539 | Signal/Bygging | 9 | a) Ikke utarbeidet. | ||||
TRV:07534 | Signal/Bygging | 9 | a) Akseltellersystem for utløsning av planovergang skal bygges i henhold til leverandørens systemdokumentasjon. | ||||
TRV:07550 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07529 | Signal/Bygging | 9 | a) Akseltellersystem for innkobling av planovergang skal bygges i henhold til leverandørens systemdokumentasjon. | ||||
TRV:07545 | Signal/Bygging | 9 | a) Krav til lokal operatørplass er gitt i kap. 11. Betjeningsanlegg. | ||||
TRV:07540 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07535 | Signal/Bygging | 9 | a) Veisignal skal innstilles mot vei i henhold til retningslinjer fra Vegvesenet. | ||||
TRV:07530 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07546 | Signal/Bygging | 9 | a) Krav til fjernstyringsanlegg er gitt i kap. 11. Betjeningsanlegg. | ||||
TRV:07525 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07541 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07536 | Signal/Bygging | 9 | b) Signalhodene festes på 127 mm rørmast eller annen godkjent signalmast, nedgravd med solid forankring eller festet på fundament. | ||||
TRV:07531 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07547 | Signal/Bygging | 9 | a) Betjeningsskapet skal plasseres slik på kiosken at den som eventuelt bevokter (betjener) anlegget skal ha full oversikt over veitrafikken når anlegget betjenes. | ||||
TRV:07526 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07542 | Signal/Bygging | 9 | a) Planovergangsignal skal siktes inn mot et punkt midt i sporet, 3 meter over skinneoverkant, signalet først er uavbrutt synlig fra, minimum 250 meter fra signalet. For planovergangsignal plassert i rett eller lett kurve skal avstand fra signal og til innstillingspunkt være 450 - 500 meter. | ||||
TRV:07537 | Signal/Bygging | 9 | a) Ikke utarbeidet. | ||||
TRV:07532 | Signal/Bygging | 9 | |||||
TRV:07548 | Signal/Bygging | 9 |